Mécsestartók és vázák üvegfestéssel

Thursday 8 December 2011
Mécsestarók...

...és váza üvegfestéssel

Ma egy kedves olvasónk, Lang Tünde osztja meg velünk, hogyan készít üvegfestéses technikával mécsestartókat és vázákat karácsonyra.

"Az ötlet onnan pattant ki a fejemből, hogy néhány éve készítettem hasonló mécsestartókat pohárból, csak nem üvegfestéket, hanem üvegmatrica festéket használtam. A különbség az, hogy ez utóbbit nem lehet kisütni. Mutatós, azonban hozzáragad a papírhoz, a másik mécsestartóhoz, könnyen megsérül... Ezért gondoltam, hogy megpróbálok valami tartósabbat alkotni!

A prototípusok még üvegmatrica festékkel készültek...

Először is kiválogattam pár kisebb tormás, "erőspistás" és "tunkolós" (szószos) üveget, ami megfelelő méretű egy mécseshez. Vázának pedig gyakorlatilag bármilyen üveget be lehet fogni (most épp viszkisre rajzolok, de van unicumos, bébiitalos és nagyobb nescafés is - amiről a képet küldtem, az pedig valaha fürdősótartóként szolgált).

A különleges formájú üvegekből mutatós vázák készülnek

Első lépésként zsírtalanítani kell a felületet, amire tökéletesen megfelel a mosogatószer.

Az alkotási folyamat menete egyszerű: kontúrozás, színezés, végül a sütés.

Mivel "nagyüzemben" készítettem őket karácsonyra, egyik nap csak kontúroztam, ezért a színezéssel vártam egy napot (bár az általam használt festékkel elvileg 1 óra száradás után lehetett volna színezni).

Kontúrozás 1.

Kontúrozás 2.

Mivel sajnos nem találtam kiégethető üvegfesték kontúr, ezért porcelánkontúrt használtam, és ecset helyett gyufaszállal színeztem. Amúgy mivel vegyszeres a festék, nem jó a hagyományos póniszőr ecset hozzá, mert beleszárad és potyog belőle a maradék, hanem valami jó fajtát kell használni, pl. mókusszőrt. De ilyen kis felületek kitöltésére alkalmas a hurkapálca is (az nem volt itthon, ezért maradt a gyufa :) ). Kimosni acetonnal lehet. És jól szellőző helyiségben kell használni a festéket, mert elég erős és kellemetlen az illata...

Színezés, most éppen gyufaszállal :)

Utána 3 napot kell várni, amíg teljesen megszárad, és kb. 160-170 fokon kisütni.

Mit süssünk ma? Megvan! Mécsestartót és vázát!:)

Fontos: hideg sütőbe kell bedugni, különben elpattan az üveg! Kb. negyed órát járattam a sütőt, aztán megvártam, amíg kihűlnek, csak utána vettem ki. Így elvileg tartósabb, lehet mosni is, de mosogatógépbe így sem szabad betenni. A kontúr a legsérülékenyebb, azt kell óvni a legjobban.

Mécsestartó 1.

Mécsestartó 2.

Amint látjátok, le is teszteltem a mécsestartókat, gyönyörű színeket vetítenek a falra (amit sajnos a gép nem ad vissza), nagyon hangulatos tud lenni egy téli estén! :)

Mécsestartó tesztelése. Nagyon hangulatos!:)

További kellemes karácsonyvárást! :)"

Lang Tünde

Kedves Tündi! Nagyon szépen köszönjük, hogy megosztottad velünk ötletedet és tapasztalataidat.:) Mi is további kellemes és kreatív ötletekben gazdag adventet kívánunk!:)

Kipróbáltad? Továbbfejlesztetted? Eszedbe jutott egy másik ötlet erről? Oszd meg velünk és az olvasókkal! :)



1 comments:

  1. Ancsipancsi77 said...:

    Köszönjük, Tündi! Szuper lett a cikk és gyönyörűek az üvegek. :)

Post a Comment

 
© Karácsonyi ajándékok saját kezűleg | Designed by Blogger Templates.